Natura

Conservem i apropem el patrimoni natural

Conservem espais naturals de gran valor social

Educació ambiental

La Fundació té entre les seves prioritats conservar espais naturals de gran valor, però també oferir experiències que promoguin l’educació ambiental i que reforcin el vincle amb la natura i el paisatge. Durant el període de confinament s’ha fet més palès que mai que la natura és imprescindible per al benestar. Per aquest motiu a partir de l’estiu, amb la reobertura, tots els centres de natura de la Fundació han seguit oferint activitats guiades, estades, sortides i excursions... Perquè tothom, des del coneixement i l’estima a la natura, pot col·laborar en la millora del medi ambient i el planeta.

beneficiaris

* Dades estimades

Xarxa Espais Natura

Tot i l’aturada dels programes i projectes de conservació dels Espais Natura de la Fundació, durant el 2020 s’ha seguit fent una gestió de mínims per garantir el manteniment dels espais. En els moments de confinament s’han hagut de tancar els centres i serveis als visitants (MónNatura Pirineus, MónNatura Delta, Muntanya d’Alinyà, Congost de Mont-rebei i Montserrat- Coll de Can Maçana, Món Sant Benet). Però amb la reobertura, al juliol, dels dos MónNatura i de Mont-rebei, la gran afluència de visitants ha posat de manifest la necessitat de reconnectar amb la natura, després dels mesos de confinament. Malauradament els centres d’atenció als visitants s’han hagut d’obrir i tancar en funció de les restriccions i els diversos confinaments territorials.

La climatologia i les fortes tempestes, en particular el temporal Glòria, també han marcat aquest any. Al Delta de l’Ebre hi va haver impactes severs, però els nostres espais naturals de l’Alfacada i la Tancada van poder esmorteir els seus efectes, demostrant la importància de fer una bona gestió del territori. També Mont-rebei s’ha vist afectat, en aquest cas per una esllavissada a finals de novembre que ha comportat el tancament municipal del camí i de l’Espai Natura que gestiona la Fundació.

visitants

* Dades estimades

Voluntariat ambiental

La pandèmia ha aturat el programa de Voluntariat per la Natura, que només ha pogut realitzar tres activitats durant el mes de febrer, amb la participació de 60 persones voluntàries. En concret, s’ha fet una jornada de cens de trencalòs a la Muntanya d’Alinyà; a l’Espai Natura Mig de Dos Rius, a l’Alt Empordà, amb la col·laboració de l’entitat APNAE i l’ajuntament de Sant Pere Pescador s’han plantat arbres i arbusts per protegir el prat dels efectes de la tramuntana i millorar la biodiversitat; i als Cingles de l’Avenc de Tavertet s’han instal·lat caixes-niu d’ocells i rat-penats per combatre una espècies invasora, l’eruga del boix.

participants